muziek festival - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van marcella grob - WaarBenJij.nu muziek festival - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van marcella grob - WaarBenJij.nu

muziek festival

Door: marcella

Blijf op de hoogte en volg marcella

12 Mei 2008 | Botswana, Gaborone

Hallo allemaal,
Afgelopen zaterdag wilden we gaan paardrijden met Donald (collega) en Thobo (vriend van Donald.)
Maar toen we daar aankwamen bleek dat we hadden moeten reserveren en het hele feest ging dus niet door. Toen zijn we naar een festival gegaan wat echt veeeeel leuker was dan paardrijden haha. We hebben echt van alles gezien, van traditioneel tot hawai muziek, echt geweldig, allemaal mannen in traditionele leren onderbroekjes en gespierd, niet normaal! Dat was een mooi gezicht, dat kan ik wel vertellen!

’s Avonds hebben we een pizza gehad en zijn we weer gegaan want Thobo moest optreden en Donald is zijn manager en hij managed ook nog andere gasten die daar zouden optreden. Wij mee natuurlijk. Echt serieus, ’s middags voelden we ons al bekeken, omdat we de enige blanken waren, maar ’s avonds was het echt te erg gewoon! We konden natuurlijk backstage dankzij onze beroemde Botswaanse vrienden, en dat was ook wel nodig. Iemand vroeg zelfs aan Thobo of die een van ons mocht hebben, omdat hij toch niet met allebei kon trouwen….. Alsof die een koe kocht, ongelooflijk, maar Donald was echt superbeschermend en als er ook maar iemand keek was het al ‘can I help you?’ ‘You don’t talk to them, you talk to me’, dus zelfs al hadden we wat gewild, dan hadden we nog geen kans haha. Blank staat hier nog steeds gelijk aan rijk zijn, dus ergens is het wel begrijpelijk dat ze iets proberen, maar goed, backstage hadden we daar geen last van gelukkig! Er was ook een andere vriend van Donald die we al kenden, Cast, en hij ging ook optreden. Zij zijn helemaal into the hip hop scene en we waren natuurlijk wel benieuwd wat het zou worden. Echt super goed! En iedereen kende de nummers en kon meezingen. Wij hadden echt zoiets van ‘wow, ze zijn echt beroemd hier gewoon’! En een van die meiden backstage vroeg aan mij of een van de mannen mijn vriend was, echt op zo’n manier van ‘komt die blanke ook nog onze mannen inpikken’, dus ik maar de waarheid vertellen, dat dat niet zo is. Maar die meiden werden echt helemaal gek, ze hadden zelfs condooms op hun voorhoofd geplakt!

Dat was dus echt een super leuke avond. Later zijn we nog naar Donald en Cast’s huis gegaan, maar toen werd Donald gebeld dat een van zijn taxi chauffeurs op het politie bureau zat en dat ze hem moesten komen halen en betalen, anders kwam hij niet vrij. Donald heeft ook echt ik weet niet hoeveel zaakjes geloof ik, maar best handig als je een taxi nodig hebt! Toen zijn wij naar huis gebracht en gingen Cast en Thobo geld brengen naar het politie bureau. Je moet hier eerst je boete betalen, anders kom je niet vrij. Maar uiteindelijk heeft hij geen boete gehad geloof ik, want Donald kende iemand op het politie bureau ofzo, jaja, het draait ook hier allemaal om de connecties!

Maar we hebben het dus echt super naar onze zin gehad! Wat een feest, mensen hebben hier ook geen schaamte ofzo, dus ze zingen keihard mee of dansen echt belachelijk, maar het maakt niemand iets uit, zo mooi! Daar kunnen we in NL nog wat van leren!

  • 12 Mei 2008 - 23:53

    Je Vadertje:

    Toen je wegging heb ik gezegd, zonder fatsoenlijke bruidsschat wordt er niet getrouwd en daar hou ik je aan.
    Veel plezier.

    Dikke kus, Papa

  • 13 Mei 2008 - 10:35

    Tuby:

    Haha! Dit komt net uit een film ofzo! Ik zie het al helemaal voor me :)

    Ik ben zelf lekker een lang weekend naar de Ardennen geweest: prachtig weer gehad en heel veel gerelaxt (sauna in, turkstoombad in, dan weer de jacuzzi etc ;-)

    Wanneer kom je nou weer eens terug>? Ik mis je echt hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Gaborone

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2008

het einde nadert...

27 Mei 2008

ik mag blijven!

22 Mei 2008

weerbericht

12 Mei 2008

muziek festival

06 Mei 2008

Lionpark
marcella

Actief sinds 22 Maart 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9133

Voorgaande reizen:

28 Maart 2008 - 29 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: